Khamis, 5 September 2013

Kejam! Buang Bayi Dalam Saluran Lubang Tandas (Foto+Video)












Misteri bunyi tangisan di salur tandas terbongkar. Sebuah video menayangkan bomba berusaha memotong salur tandas selama 2 jam dan kuasa Allah, bayi tersebut masih bernyawa.
Seorang perempuan berusia 22 tahun telah ditahan dan akhirnya mengaku telah melahirkan bayi tersebut. Kepada polis, perempuan itu mengatakan, dia tidak mampu membayar doktor untuk menggugurkan kandungannya dan akhirnya diam-diam melahirkan bayi itu sendiri di bilik mandi.
Dia mengaku mencuba menangkap bayi yang baru dilahirkan itu, tetapi bayi itu tergelincir masuk ke paip pembuangan air. Perempuan itu lalu melaporkan perkara tersebut ke pemilik apartmen setelah dia tidak dapat menarik bayi malang tersebut. Demikian dilaporkan dari Zhezhong News.
Bayi itu diletakkan berada dalam inkubator nomor 59 di rumah sakit sehingga untuk sementara dia diberi nama “bayi no.59″.
Video yang menampilkan usaha menyelamatkan bayi ini disiarkan dalam berbagai berita television dan portal berita yang kemudian memicu berbagai reaksi, kecaman dan pengumpulan dana untuk si bayi.
Remaja China semakin kerap melakukan hubungan seksual bebas dan penguguran bayi menjadi perkara yang biasa. Bahkan, klinik-klinik pengguguran bayi bertebaran di China.


Tiada ulasan :