Sabtu, 26 Januari 2008

Sumber bacaan berinformasi & membina minda untuk usahawan dan bakal usahawan!

Ketahui Bagaimana Ramai Usahawan Berjaya Di Seluruh Dunia Menggunakan Idea-Idea Mereka Yang Unik, Kreatif, Luar Biasa & Lain Dari Yang Lain Sebagai Formula Kejayaan Bisnes Mereka!

Dan Lebih Hebat Lagi... Bagaimana Anda Juga Boleh Berjaya Seperti Mereka!



Ketahuilah Bagaimana Ramai Usahawan Berjaya Di Seluruh Dunia Menggunakan
‘Idea-Idea Mereka Yang Unik, Kreatif & Luar Biasa' Sebagai Sumber Pendapatan!.....
Dan Bagaimana Anda Juga Boleh Berjaya Seperti Mereka!

Ebook Cover

Dapatkan Segera Koleksi Hebat Ini!

117 Idea Bisnes Yang Unik, Kreatif,
Lain Dari Yang Lain & Luar Biasa!

Ketahui bagaimana mereka perolehi kejayaan
dengan idea-idea bisnes dan pemikiran mereka
yang kreatif dan sensasi!

Dan bagaimana anda juga boleh
mencipta idea bisnes anda sendiri yang
unik, kreatif dan luar biasa!

*Buku ini adalah dalam format buku elektronik (ebook)
“Telah menjadi fitrah oleh Ilahi, manusia cenderung dan mudah
tertarik
kepada sesuatu yang baru, unik dan luar biasa!..”

Oleh yang demikian, hanya mereka yang bijak dan cekap akan mengambil kesempatan daripada keadaan ini untuk mendapatkan keuntungan dan pulangan bisnes yang berlipat ganda!

Apa Kata Mereka?

Geraigerai
Saya ikuti pengajaran yang diperolehi dari ebook ini... buat kelainan untuk tarik lebih ramai pelanggan.

Alhamdulillah! Dengan memperkenalkan sedikit pembaharuan dan kelainan, bisnes gerai saya semakin maju! Ianya berkesan!

Ismail Jahaya



Terima kasih kepada buku Idea Bisnes Luar Biasa kerana memberikan saya ilham cara menarik lebih ramai pelanggan.

Hanya dengan buat kelainan dari segi warna dan hiasan dinding, kedai saya jadi tumpuan! Sebelum ini tak pernah terlintas pun nak buat begini.

Hafiz Ibrahim



Gerai kelapa
Sebelum ini bisnes agak hambar kerana banyak persaingan...

Kini, selepas dapat ilham kenalkan resepi baru dan letakkan banner yang menarik, bisnes saya melonjak berkali ganda! Kini saya dah buka cawangan! Terima kasih!

Hosni Abdullah



Saya berpeluang berjumpa dengan Tazilan dan beliau sempat meluangkan masa untuk berkongsi idea dan ilmu. Alhamdulillah, bagi saya beli CD tu berbaloi untuk diaplikasikan dalam pembangunan karier anda dan bina atau kembangkan bisnes sedia ada. Juga untuk yang masih tercari-cari apakah bisnes yang ingin diceburi.

Saya juga telah mempraktikkan idea yang diperolehi dalam urusan bisnes dan karier saya. Alhamdulillah, ada kemajuan!

Che Khairil




Saya bersyukur kerana mendapat ebook ini yang memang hebat!

Idea-ideanya memberi saya ilham yang selama ini saya tidak terfikir untuk meng'upgrade'kan bisnes sambilan saya.


Terima kasih!

Mohd Imran bin Junaidi



Assa'kum en. tazilan, resepi yg luar biasa ttpi menjdi kenyataan.

sya amat tertarik dgn brain storming en.,mmg ada benarnya kita kena ada beberapa plan dlm perniagaan. pokok pangkalnya kita harus tabah,tiada yg dtg mengolek.insyallah dgn izin yg maha kaya .... kita akan berjaya tpi jgn lupa"bersyukur" ke hadrat illahi.sekian wassalam.

Abdullah Murphy


betul dan bernas idea2 ni....

Ima Ahmad


Saudara Tazilan,

Anda benar-benar telah membuka minda saya!!! Sungguh... benar-benar tak pernah terlintas di kepala saya semua idea bisnes yang anda persembahkan itu.

Terima kasih!

Zakaria Abas


Asslmkm !,

saya amat meminati cerita-cerita tuan yang dapat memberi kesedaran penggunaan akal dalam membina sesuatu bisnes. Dan saya mengucapkan jutaan terima kasih diatas kiriman-kiriman tuan kepada saya.

Moga tuan sentiasa memberi saya input yang bermanfaat untuk bisnes yang saya akan lakukan.

Arshad



Assalamualaikum saudara Tazilan,

Ebook saudara ini telah mengubah cara saya berfikir. Ia membuatkan saya terpaksa menilai semula idea bisnes yang telah saya rancang sekian lama!

Terima kasih.

Yazid bin Syahir



Terima kasih saudara diatas idea-idea perniagaan tersebut yang selama ini saya tak pernah terfikir pun...

Semoga kita sama-sama berjaya mencipta satu perniagaan mudah yang menguntungkan. Terima kasih..


Azmi Yusof

Antara kandungan menarik di dalam Ebook Ini:
  • Resit ATM - Ada orang buat keuntungan dengan menjual resit mesin ATM!
  • Remaja jadi jutawan internet dalam masa 4 bulan! Hanya dengan menjual ‘pixel'!
  • Pinggan boleh dimakan? Selesai makan, kita boleh makan pinggan tu sebagai ‘dessert'! Hairan?
  • Payung terjun untuk kapal terbang – idea simple dan inovatif!
  • Batu ganti haiwan peliharaan? Idea ini menjadikannya jutawan!
  • Bisnes jual berudu? Ketahui bagaimana bisnes unik ini beroperasi sejak 20 tahun lalu!
  • Menculik? Ada orang jadikannya bisnes yang menguntungkan! Malahan sah di sisi undang-undang!
  • Keranda ‘jadian'? Idea inovatif yang memberi faedah ketika hidup dan juga sesudah mati!
  • Tidurpun boleh buat duit? Idea & ciptaan kreatif selesaikan masalah kurang tidur!
  • Pondok telefon - Ada orang bisnes pondok telefon yang tidak mempunyai telefon!
  • Gigi palsu - Seorang pelajar perubatan jurusan pergigian cipta kekayaan dengan kreativitinya!
  • Kedai Gunting Rambut Bergerak - Idea lama diberi nafas baru!
  • Penutup botol - Ketahui bagaimana bahan buangan ini berikan hasil lumayan!
  • Barang buangan - Jurutera perolehi pendapatan 6 angka hanya bisnes kadbod terpakai!
  • Bisnes gali gua - Idea 'tak sengaja' jadikan kontraktor ini jutawan!
  • Dan banyak lagi idea bisnes yang tidak terlintas di fikiran anda!..



Petikan Usahawan:



"Untuk bersaing pada hari ini, kita mesti tampilkan kelainan!..."
Datuk Ameer Ali Mydin - Pengarah Urusan Rangkaian Pasaraya MYDIN


"Untuk menang persaingan, idea bisnes kita mestilah
berbeza & lain dari yang lain!...
Dato Tony Fernandez - CEO, Air Asia & Tune Hotels




Baiklah Tazilan, saya berminat untuk mendapatkan ebook ini,
tetapi bagaimana ebook ini boleh membantu saya?

Sebenarnya ebook ini terbahagi kepada beberapa bahagian, bergantung kepada pakej ebook yang ingin anda dapatkan:

Koleksi 117 Idea Bisnes Yang Hebat & Luar Biasa! (dlm BM)
Bacalah koleksi ini dan kaji bagaimana idea-idea bisnes luar biasa mereka telah menghasilkan kejayaan yang hebat! Ambil iktibar dan pengajaran dari setiap satu idea-idea bisnes yang dipaparkan. Cuba kenalpasti sekiranya anda boleh mengaplikasikan idea atau strategi bisnes berkenaan – dengan cara anda tersendiri!

Teknik Brainstorming + Mindmapping! (dlm BM)
Pelajari teknik mudah tetapi berkesan - bagaimana mencipta idea-idea bisnes anda sendiri yang hebat dan luar biasa – samada bersendirian atau berkumpulan!

Koleksi Artikel Pilihan! (dlm BM)
Manfaatkan himpunan artikel – tips lanjutan bagaimana membentuk minda atau pemikiran menjana idea-idea bisnes yang unik, kreatif dan luar biasa!




Siapakah Yang Harus Mendapatkan Ebook Ini?

Para usahawan yang ingin memperkasakan lagi bisnes mereka.

Bakal usahawan yang merancang untuk menjalankan bisnes sendiri.

Para peniaga yang telah berusaha keras tetapi masih belum berjaya.

Golongan belia yang mempunyai cita-cita untuk berjaya dengan berdikari.

Mereka yang ingin berhenti kerja/VSS dan ingin memulakan bisnes sendiri.

Mereka yang ingin mengetahui perbezaan antara mereka yang berjaya dan yang gagal dalam bisnes.

Mereka yang ingin mengetahui rahsia, teknik dan kaedah untuk membuat ‘duit' dan keuntungan!

Mereka yang cintakan ilmu dan sentiasa ingin memajukan diri sendiri.

Dan terutamanya… mereka yang masih keliru dan tidak tahu bisnes apa yang ingin mereka jalankan!

Kata Bestari:

"Dapatkan hanya 1 idea hebat... ianya akan mengubah hidup anda!"
Sir Walter Raleigh



Contoh sesi ‘Ideas Brainstorming' secara berkumpulan dan ilustrasi pemetaan minda.





Antara Bisnes Yang Memiliki Keunikan Dan Kelainan!

Ice Blended

Konsep Gerai Bisnes Juice & Ice Blended V-Zam's Cafe.
Simple tetapi menarik perhatian!

Gerai Jeruk

Konsep komersial gerai jeruk buah-buahan di Alamanda, Putrajaya.



Kiosk aiskrim

Kiosk aiskrim YogiYogi yang banyak terdapat di pusat membeli-belah
berjaya pecahkan monopoli jualan aiskrim di McDonald's.

Zass! Salon gunting & dandanan rambut bergerak pertama di Malaysia!



UNTUK TEMPAHAN SILA KLIK BANNER DI BAWAH INI,JADI APA TUNGGU LAGI....CEPAT JANGAN KETINGGALAN!!!!!!


Tiada ulasan :