Rabu, 13 Februari 2008

AWAS KEPADA SI PENCURI!!!!


DI DALAT PERNAH BERLAKU KEJADIAN MENCURI DIMANA SEORANG PEMUDA DARI KAMPUNG SAWAI MENCURI BASIKAL SEORANG GADIS YANG CANTIK,GADIS TERSEBUT NAMANYA TIBAB @ rena.. bukan nama sebenar.Saksikan highlight perbicaraan di PEJABAT DAERAH DALAT INI...

Seorang pemuda sedang HENSEM sedang menjalani perbicaraan dihadapan seorang hakim atas pertuduhan mencuri basikal seorang gadis.
Pemuda: Tidak! Saya tak curi basikal gadis itu.


Hakim: Jangan kamu cuba menipu (kak kaau budei...ako tao kaau saji menikau sikal nyin). Gadis ini membuat laporan mengatakan kamu mencuri basikalnya.

Pemuda: Dia tipu!(budei nyin) sebenarnya, dia memberikannya secara percuma (nyin tujok free gak ko bah).
Hakim: Maksud kamu?

Pemuda: Begini tuan hakim, ketika saya dalam perjalanan pulang dari sekolah, gadis ini meminta bantuan saya untuk memboncengnya menggunakan basikalnya sendiri. Dalam perjalanan, apabila tiba di kawasan semak, gadis itu menyuruh saya berhenti. Dia kemudian membuka baju dan seluarnya dan berkata kepada saya bahawa saya boleh mengambil "barangnya" yang berharga dengan percuma (nyin susui kaau kenah igik wak igik ko,,,percuma singen). Jadi saya terfikir, kalau ambil baju wanita itu, bukan saya boleh pakai sebab saya lelaki(pikir ko udei bak no tan ko pigik bajo nyin mun ko bak milik bajo,bukan ko kenah pebak bajo wak likak nyin..ako a lai dao ko macui sikal nyin). kalau ambil seluarnya pula, pun begitu juga. Akhirnya , saya ambil keputusan untuk mengambil basikalnya. Itulah cerita sebenarnya.
Hakim: !!!???!!!
kurungan braket** khas buat kaum melanau yang tak pandai fasih bahasa melayu..

Tiada ulasan :