Rabu, 5 Mac 2008

agenda pembangkang

Jika diimbas senario pilihan raya musim lalu dengan 2008,kempen pada pilihanraya kali ini jelas menunjukkan peningkatan sokongan rakyat terhadap parti pembangkang,

Daripada kajian soal selidik saya kebanyakan nya berpunca daripada ura-ura mengenai kepincangan dalam parti pemerintah,sejauh mana kah kebenaran ini saya pun tidak tahu,

Apa yang pasti sumber ini saya perolehi setelah mendengar banyak ceramah daripada parti pembangkang terutamanya Parti keadilan.

Ianya sedikit sebanyak membuka minda saya dan saya juga percaya minda anda juga terbuka untuk tidak hanya mendengar hujah daripada sebelah pihak

Antara isu yang menyebab kan ramai pihak ingin menyatakan kesanggupan untuk memberi peluang kepada parti pembangkang untuk mengambil alih teraju pemerintahan selama satu penggal ialah isu kenaikan harga minyak,harga makanan,isu rasuah dan keadaan negara yang tidak lagi aman berikutan kadar kenaikan kadar statistik jenayah melibatkan kehilangan kanak-kanak.

Apa yang penting disini ialah kita boleh menilai dan mendengar dari dua-dua pihak,Rasanya tidak salah jika peluang ini diberi memandangkan banyak masalah yang berlaku sekarang ini tidak lagi diselesaikan dan membebankan rakyat khususnya yang berpendapatan rendah.

Tiada ulasan :